Мултиезичен автоматичен превод на 104 езика

* * *

ПРАВОСЛАВНА ВЯРА И КУЛТУРА            
Вечерни молитви
(Преди лягане за сън, за защита на Християните.)

ИЗБРАНО

( по предложение, препоръка 

 и с помощтта на ВАНЯ  МЛАДЕНОВА )

Поради повишения интерес сред читателите на списанието към православната вяра и култура отделяме цяла страница за православната вяра и култура от този брой.

Отговорен редактор: ВАНЯ МЛАДЕНОВА




                                              *   *   *

Източник: Официален сайт на БЪЛГАРСКА ПАТРИАРШИЯ( http://bg-patriarshia.bg/index.php?file=evening_prayer.xml )



ОСНОВНИ - СЪКРАТЕН ВАРИАНТ


В името на Отца и Сина и Светия Дух.
Амин!

Господи Иисусе Христе, Сине Божи, заради молитвите на Твоята пречиста Майка, на преподобните и богоносни наши отци и на всички светии, помилуй нас!
Амин!

Слава на Тебе, Боже наш, слава на Тебе.


Царю небесни, Утешителю, Дух на истината, Който си навсякъде и всичко изпълваш, съкровище на благата и подателю на живота! Дойди и се всели в нас и ни очисти от всяка сквернота и спаси, Благи, нашите души.


Молитвата Св. Боже:

Свети Боже, свети Крепки, свети Безсмъртни, помилуй нас (три пъти).


Слава на Отца и Сина и Светия Дух, сега, и винаги, и во веки веков! Амин!


Молитвата към Св. Троица:

Пресвета Троице, помилуй нас, Господи, очисти нашите грехове, Владико, прости нашите беззакония, Свети, посети и изцери нашите немощи, заради Твоето име.
Господи, помилуй (три пъти).


Слава на Отца и Сина и Светия Дух, сега, и винаги, и во веки веков! Амин!


Господнята молитва:

Отче наш, Който си на небесата! Да се свети Твоето име; да дойде Твоето царство; да бъде Твоята воля, както на небето, тъй и на земята; насъщния ни хляб дай ни днес; и прости нам дълговете ни, както и ние прощаваме на длъжниците си, и не въведи нас в изкушение, но ни избави от лукавия. Амин

Вечерна молитва:

Господи, Боже наш, като благ и човеколюбив, прости ми каквото съгреших в тоя ден с думи, дело и помисъл. Дай ми мирен и спокоен сън. Изпрати Твоя ангел пазител да ме закриля и пази от всяко зло, защото Ти си пазител на душите и телата ни, и на Тебе ­ Отец, Син и Свети Дух, въздаваме слава сега и винаги, и во веки веков! Амин!




МОЛИТВА КЪМ ЧЕСТНИЯ КРЪСТ ГОСПОДЕН

/произнасяна в леглото преди заспиване/

Да възкръсне Бог и да се разпръснат враговете Му и да бягат от лицето Му които Го мразят. Както се разпръсва дим, така и те да изчезнат, както се топи восък от огън, така да погинат бесовете пред лицето на обичащите Бога, осеняващи се с кръстното знамение и с радост казващи: "Радвай се, пречестен и животворящ Кръст Господен, който прогонваш бесовете със силата на Разпнатия на теб, Господ наш Иисус Христос, Който слезе в ада, унищожи силата на дявола и ни дарува тебе, Своя Честен Кръст, за прогонване на всеки противник. О, пречестен и животворящ Кръсте Господен! Помагай ми със светата Владичица Дева Богородица и с всички светии вовеки, Амин.



МОЛИТВА КЪМ ГОСПОД ИИСУС ХРИСТОС

/произнасяна в леглото преди настъпването на съня/

1. Огради ме, Господи, със силата на честния и животворящ Твой Кръст и ме запази от всяко зло.


2. В Твоите ръце, Господи Иисусе Христе, Боже мой, предавам духа си. Ти ме благослови. Ти ме помилуй и живот вечен ми дарувай. Амин.


Слава на Отца и Сина и Светия Дух, сега, и винаги, и во веки веков! Амин!
Господи, помилуй ни (12 пъти).


След това молитвата към Св. Троица:

Пресвета Троице, помилуй нас, Господи, очисти нашите грехове, Владико, прости нашите беззакония, Свети, посети и изцери нашите немощи, заради Твоето име.


(От св. Иоаникий)


Упованието ми е Отец, прибежището ми е Син, покров ми е Дух Свети: Света Троице, слава на Тебе!




Молитва за Покаяние


_________________________________________________

Mузикално оформление:

Бог с нами. (God with Us).
Написано от маестро Евгени Димитров(2009)
Българската църковна песен.
)



Съдържание /Брой/Месец/Година/: