Мултиезичен автоматичен превод на 104 езика

ЗА НАЙ-МАЛКИТЕ

РАДОСЛАВ ЦВЕТКОВ 

КОЛКО МНОГО СЛЪНЦЕ

eлектронна книга 2015г.




КОЛКО МНОГО СЛЪНЦЕ
Колко много слънце/
по земята свети!
И от всяко зрънце
пак израства цвете,
гиздава тревичка
и дръвче зелено...
Ах, от слънце всичко
днес е променено!


МЕСЕЧИНКО

Месечинко опашата,
дето светиш в небесата,
спри при нас, ах, много моля-
да лудуваме на воля!
Виж, денят е много кратък!-
Продължи го по-нататък!



КУМИЦАТА, ЛИСИЦАТА...

Кумицата, Лисицата,
е пак на път, умницата:
пазач си търси фермата,
та тя ще понаглежда, там...-
Не зная само, птиците,
дали са за лисиците?!



ЖАБИТЕ

Къде са да ни видят бабите! -
По цял ден бием с пръчки жабите!
Реката вече изтъня съвсем
и жабите реват на глас: Ще мрем...



ЛОВЕЦ

Върти се сякаш климата! -
Отиде си и зимата! -
Полетата ни сухи са.
В горите пеят чухали.
Сребрее в дол, под хребети,
 росата, искрометата,
тревата вред се шири там...-
Аз заешките  дири знам!...



ГРАДИНА

Нашата градина
пак сияе в цвят.
Цялата година
пръска аромат.
Ех, че е чудесно
в този хубав кът! -
Зеленчуци пресни
тук безспир растат! -
Моркови и зеле,
и спанак, и лук...
Кошницата взе ли?
Всичко има тук!'



ЛЯТО

Слънцето грее, птицата пее,
а пък детето се смее...-
Лято е. Лято горещо! -
Няма по-хубаво нещо!



БЪЛГАРИЯ

За всякакви странници
отваря врати.
Отваря и граници,
добър ли си ти!
Навред по планетата
знай малък, голям:
отдава сърцето си, тя,
щом любиш я сам!



РАДИОТО

Във ранна утрин ме буди
и песни ехтят в махалата. -
Едно тъй мъничко чудо,
та да се чудят децата!
Но аз съм му вече обиден!
Дойде ми даже до гуша!
Не искам и да го видя! -
Аз все го слушам и слушам,
а то ме мене не слуша!...



СУРВАКАР

Сурва, дядо, по гърбина! -
По си здрав и от върлина! -
Сто години да живееш,,
да старееш, да младееш!
Хайде, развържи кесия!
Ей ти шепа, напълни я!
Дай  ми дребните парички,
едрите раздай на всички!
Сурва, дядо, по гърбина! -
Жив бъди ни сто години!



ЗИМА

По чукари и долини
свирят снежни мандолини.
Вятър край реката скита
и подрънква на ракита.
А в горите, побелели,
като феи, полетели,
вихрени снежинки, чудни,
светят като изумрудни...



ГОРСКА  НОЩ

Луната бледа пак изгрява,
а Вятърко се гали.-
Спи сладко младата дъбрава.
Рекичката? Едва ли!!



ЮЛИ

Цял ден тичам аз по двора -
без почивка,  без умора.
Вечерта пък се не свършва-
леко хладовита, кръшна..
В зной и вятър почернея,
свегъл светя, все се смея.
И погледна се накрая:
Аз ли съм това? Не зная!...
         


ЗИМНИ ГОСТИ

Всички снощи спали,
даже не разбрали,
кой с юрган дебел
покрил земята:
и гората, и полята!
Скрил е покриви
в градчетата,
накачулул е
дърветата...
Знаеш.ли ти
кой дошъл е пак?
Ами... Дядо  Мраз
със първи сняг!



КРАЙ  РЕКАТА

Колко тишина е скрита
във крайречната ракита!
Тук водата не бълбука! -
Тишината само чука!
И ветрецът тук не вее-
Тишинаъа сякаш пее!
Облак даже да прокапе,
пак на тишината знак е.
И вървиш ти, омагьосан,
край реката с име Осъм...

Съдържание /Брой/Месец/Година/: