Мултиезичен автоматичен превод на 104 езика

ХАЙКУ

РАДОСЛАВ  ЦВЕТКОВ

СВЯТ СЕ ГУБИ И СЕ ДАВА...



***
Ако облакът е

водоносен,

то към него ли


земята гледа?




***

Сврачи пух

и перушина –

значи ли това,


че гост ни идe?




***

На небето –

объл дискос.

Сляпото око

на Космос виждащ.



***

Крачи с мене

тишината,

а във вените ми

тътне.







***

Пътят,

никъде не свършващ...

A началото му –

в мене.






***

Пъкъла,

от който бяга,

в себе си

човек го носи.







***

Грачи гарванът.

Зловещо.

Иска ли

да каже нещо ?










***

Напластява се

душата,

в най- дълбокото

да чезне...







***

Ако нещо е

животът,

то какво е

същността му?







***

Свири дрозд.

А звездоброец

по небето

търси мъка.







***

Аз съм сам.

И в самотата

на живота

съм компания.







***

Ври земята

И се губи.

А отгоре й –

миражи.







***

Свята болка

е душата,

но при никой

не отива.







***

Свят се губи

и се дава

само във око

човешко.
















РАЗСТОЯНИЯ НИ СВЪРЗВАТ







***

Чезне мракът

в пустотата.

В себе си ли

се завръща?







***

Ако зъл е

днес човекът,

като змия ли

да съска?







***

Тясно и е

на душата.

Тялото ли е

виновно?







***

Сам се перча,

че съм храбър.

Вкусвал ли съм

героизъм?







***

Аз съм в себе си,

до дните,

речени последни.

После?







***

Ако мен и теб

ни няма,

ще се възцари ли

мракът?







***

Обла,

пясъчна клисура.

Тя небото ли

пресява?







***

Облак

на небето мъти.

Пиле ли под него

пръкне?







***

Аз съм сам

в далечината.

Прави ли ме тя

по- близък?







***

Ако капна

във морето,

ще се изпаря ли

в облак ?







***

Нужни ни са

сетивата,

ала свързват ли ни

с нещо?







***

Прах по пътищата

чезне.

Той от нищото

се губи.







***

Ако светна

от мераци,

ще ли нейде

заблещукам ?







***

Разстояния

ни свързват.

Близостите

ни разделят.
















МРАК И СВЕТЛИНА НИ СТИСКАТ...







***

Втренчено око

във нас е,

Космосът,

но гледа ли ни ?







***

Ако безначалие

е скорост,

срожда ли

със светлината?







***

Глупост щом

човек изрича,

глупав ли е

всъщност също?







***

Безначален е

безкраят,

но човекът

му е пъпът.







***

Ходи мъката

по всички,

но различно

поболява.







***

Ако аз

ти кажа стига,

ако ти и той,

то стига ли ни ?







***

Бедна с радост

е душата,

щом от тялото ни

бяга.




***

Всяка радост

свети в мъка.

Тъмна ли е мъка

в светло.







***

Ако ехото

е гласност,

то гласът

във нас виси ли ?







***

Средно – списъчен,

човекът,

в множественото

число се скрива.







***

Пелена ли е

мъглата,

щом разпуска

пелените?







***

Дърпа светлина

дървото,

но откъсва ли го

от пръстта, тя?







***

Мрак и светлина

ни стискат.

Ние в тях си

търсим място.







***

Ако себе си

не опознаеш,

как незнайното

ще сътворяваш?



















СВЕТЛА ГЛЪТКА Е ЖИВОТЪТ ...







***

Пощуряло е

небето –

себе си ли

в град замесва?







***

Сам в живота си

изтичам –

като гущерче

по сипей!







***

Ако тлее

в тебе рана,

то нима боли тя

други?







***

Злак е,

злак е в теб душата.

Може ли

да те изпие?







***

Песента ни е

авлига –

все под слънцето

се рее...







***

Тясно,

тясно е в човека.

Мисълта затуй

му бяга.







***

Бог е мъдър,

но не вижда

мъдрост в друг

да се прихваща.







***

Светъл е светът,

пресветъл.

В тъмнотата му

се свираш.







***

Бият ли ме

по главата,

та пръстта под мен

трепери ?







***

Пощурява ли

главата,

бременна

от щури мисли?







***

По земята

като пяна

вонята от нас

изтича.







***

Мами всеки

хоризонтът

но във себе си

го носи.







***

Аз съм беден

на богатства,

но богат съм

с бедността си.







***

Сетна глътка

е животът.

Всякой ли

това разбира?
















ЧАКА ГО ПОТОП ЧОВЕКА...







***

Утрото

ме разкрасява.

Вечерта пък

свършва ли ме?







***

Уж съм видим,

а невидим

сам за себе си

оставам.







***

Сам хорото си

играя,

а пък то ме

разиграва.







***

Вършето е

старост лиха.

Знае ли дървото

всичко?







***

Ако чезна

в светостта си,

ще ли е на друг

по–леко?







***

Облак ли е

маранята,

та под себе си

простира ?







***

Все бърбори си

реката.

Сам – сама ли

се разбира?







***

Ако пътят

нейде свърши,

свършва ли се

далнината ?







***

Свечерява се

в селата.

Гаснат те,

преди да светнат.







***

Аз от букви

не разбирам. -

Думите ли ги

спояват?







***

И да има,

и да няма,

взима човек

или дава.







***

Плаче във човек

душата.

Той ли, тя ли

ще умира?







***

Нежност и

поквара днеска –

сякаш съдове

скачени.







***

Чака го потоп,

човека.

Ала Ной

дали туй знае?

Съдържание /Брой/Месец/Година/: