Мултиезичен автоматичен превод на 104 езика

ПОЕЗИЯ
РАДОСЛАВ ЦВЕТКОВ
С МАГАРИЦАТА  МАРИЦА
НА  ВОДЕНИЦА

/ приказка за най - малките,  

продължава от бр.11/16, 2015 г./

(бр. 17. 2015 г.)


Само дето и Слоница,
нямаше си днес в горица,
та да стъпче, и орница,
и кълнилата тревица,

в бяг да смачка Смок, Смочица,
и Лисица, и Зайчица,
Вълк, Вълчица и Стръвница,
да се скрият в дън горица!...

... Спря на пътя там, женица,
със дечица, под ръчица.
В смях задавят се, дечица,
Трудно сдържа се женица. -

Стиснат с ока, под колица,
байчото от Боровица,
вика, сякаш без душица:
- Хей, спасете ме, в колица!

Тук съм аз, бера душица,
сред строшената колица! -
Скубе рядката брадица:
- Що ми трябваше ярмица,

хвалената воденица,
с любеница във десница,
да побърквам магарица,
да почупи ос и спица,
хубавата ми, колица?! -
Над главата му, Марица,
скъпата му магарица,
рита, вклещена във спица,
също вече без душица!

Смях разтърсва и женица,
и добрите й дечица,
но се спускат във долчица,
да извадят те колица.

Бутат, теглят - и женица,
и добрите й дечица.
И изправят те колица
с байчото от Боровица.

Мига байо, без душица.
Все оскубал е косица.
Той се жалва на женица,
на женица, на дечица:

- Благодарен съм, дечица! -
Бай Благой, от Боровица
се избави от колица! -
Жив и здрав е и с душица!

Но, освирепял, с десница,
заковлади магарица:
- Магарица, никаквица,
ти ме "насади" в долчица! -

Кротката, добра женица,
палавите й дечица,
се смилиха над Марица.-
Пуснаха я от колица.

Сълзи давят магарица,
вярната, добра Марица!
Счупила се е колица! -
Ни главница, нито спица!... -

Караше на воденица,
съвестната ни Марица,
бай Благой от Боровица,
с три чувалчета пшеница!

Но...се потроши колица.
Разпиля се и пшеница.
Свърши се със воденица,
Няма даже... любеница!

Как се сети, ах, Марица,
за проклета любеница! -
Втурна се като стръвница,
през орница, през тревица,

през несмляната ярмица,
попиляната пшеница...
Па докопа любеница
и я схруска до корица!

- Любеница, никаквица,
кладенчата, студеница!
любеница, ах, мръсница,
що обърна ми колица?!-

Бай Благой от Боровица,
пак заситни край колица. -
Нямаше ни грам ярмица,
за козица, за овчица.

Всъщност, няма и колица:
има да оправя спица,
ока, счупена главница...
Как ще се сдобри с Марица?

Съдържание /Брой/Месец/Година/: