Мултиезичен автоматичен превод на 104 езика

МОЛИТВИ ЗА ЗДРАВЕ


(Коледния подарък на екипа на "КНИГОЦВЯТ" за неговите читатели)
            В основата на всички човешки страдания, в това число и на болестите, стои грехът. Ето защо първото Божие изискване от заболялите е, те да се покаят, изповядвайки се при свещеник и причастят. 


Така след като отстраним първопричината на нашето заболяване и обещаем, че повече никога няма да повтаряме греховете, причинили нашето страдание, ние с търпение можем да очакваме милостивата помощ на Лекаря на
лекарите, Господа Бога, за Когото няма неизлечими болести и Който може да изтрие всяка сълза от всяко човешко лице.



 Затова нека с вяра се помолим така:


Заради молитвите на светите наши отци, Господи Иисусе
Христе, Сине Божий, помилуй нас.


Свети Боже, Свети Крепки, Свети Безсмъртни, помилуй нас.
Свети Боже, Свети Крепки, Свети Безсмъртни, помилуй нас.
Свети Боже, Свети Крепки, Свети Безсмъртни, помилуй нас.



Отче наш, Който си на небесата!
Да се свети Твоето име,
да дойде Твоето Царство,
да бъде Твоята воля,
както на небето, тъй и на земята;
насъщния ни хляб дай ни днес,
и прости нам дълговете ни,
както и ние прощаваме на нашите длъжници,
и пази нас от изкушение,
но избави ни от лукавия;
защото Твое е царството,
и силата, и славата вовеки.
Амин.



Тропар
Христе, Ти, Който едничък си бърз помощник и застъпник, покажи бързо Своето небесно посещение на страдащия Твой раб, избави го от недъзите и тежките болести: издигни го, за да Те възпява и да Те слави непрестанно, заради молитвите на Богородица, едничък Човеколюбиви.


Слава на Отца и Сина и Светият Дух и сега и винаги вовеки веков.



Кондак
Спасителю, както в древност си въздигнал тъщата на
Петър, и разслабения, носен на одър, така, Милостиви, и
сега посети и изцели лежащия на болничен одър и поразен от смъртоносна рана Твой раб, защото Ти едничък си понесъл болестите и недъзите на нашия род, и само Ти можеш това, като многомилостив.


Господи, помилуй (12 пъти).



Молитви на болен (към Господа Иисуса)
Господи Иисусе Христе, Лекарю на лекарите и Церителю на всички човешки душевни и телесни немощи и болести. Поради многобройните ми и тежки съгрешения, Ти сега милостиво ме вразумяваш с налегналата ме болест и така. наказвайки моето тяло изцеляваш душата и устройваш нейното спасение. Отдаден изцяло на грижите за плътта и потопен в морето на този суетен свят, аз съвсем забравих Твоето Божие Царство на небесата, и сега чрез това Твое милостиво посещение, Ти ме призоваваш към покаяние. Съгреших, Господи, съгреших и силно е потресена моята душа, а и тялото ми изнемогва от люто злострадание. Затова усърдно Те моля: не въвеждай в изкушение Твоя немощен раб, а простри всемогъща десница и изцери всичките ми рани, така както си изцерил раните на десетте прокажени! Кажи блага дума на утешение, и аз ще стана от болничния одър! Помилвай ме, както си помилвал иерихонския слепец, и аз ще прогледна духовно! Вярвам, Господи, помогни на неверието ми! Искам да оздравея, и затова денем и нощем викам към Тебе: Иисусе, Сине Давидов, помилвай ме! Прибави към досегашния ми живот още години и дни, за да мога като стародавните царе Езекия и Манасия да се покая за всички грехове, които извърших, когато бях в добро здаве, и да Ти послужа от цяло сърце и душа. Не искаш, Господи, смъртта на грешника, а да се обърне той, и да бъде жив. Помилвай ме, Господи, и като изцерения самарянин, когото очисти от проказа, ще Ти възблагодаря за Твоите дивни чудеса.
Изцери ме, Господи, и като прогледналия слепороден ще
разгласям Твоята слава. Милостно погледни на Твоя раб, и като спасения Гадарински бесноват ще Те последвам.
О, Господи, помогни ми всецяло да се предам на Твоята
воля, и ако изцерението на тялото повреди на душата ми,
нека си остана тъй, но от сърце Ти се моля: дай ми сила,
укрепи у мен вярата и ме избави от духа на унинието, за да мога докрай да понеса всичко, което си отредил за моето спасение. В здраве или в болест, в сила или в немощ - Твой съм, Господи, спаси ме! Затова винаги ще Ти благодаря и славословя Твоето пресвято име, а така също и името на Твоя безначален и единосъщен небесен Отец и на Светия Твой Животворящ Дух, сега и винаги и във вечни векове.
Амин.



+ + +

            Господи Иисусе Христе, Спасителю наш! От любов към човеците Ти слезе на земята, за да спасиш погиващите. Ти с милостива ръка изцери болестите и немощите на тези, които потърсиха Твоята Божествена мощ, възвърна здравето им, недъзите им премахна и им дари живот.
Преголямо е Твоето човеколюбив, всемилосърдни наш
Господи. Затова и аз обръщам сърцето си към Тебе и със
смирение Те моля да ми помогнеш и да ми възвърнеш
здравето. Зная, Господи, че не всякога Ти бях признателен и благодарен за здравето, което Ти даром ми даваше. Често Те забравях и към Твоя дар бях небрежен. Но Ти не ми зачитай неразумието. Умножи Твоята благост и не по заслуги, а по милост ме дигни от леглото на страданието и на мъката, и аз през всички дни на живота си ще прославям Твоята чудна сила и ще изпълнявам Твоя свят закон. Помогни ми да изтърпя болките, които изпитвам, смили се над моята немощ, не допускай сърцето ми да се огорчи, или душата ми да се смути и да възроптае. Дойди, Господи, при мене, угаси огъня, който ме мъчи, повдигни ме, за да тръгна подире Ти и да бъда жив сега и във вечността.
Амин.



МОЛИТВА КЪМ ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

Пресвета Дево, Майко на нашия Господ Иисус Христос,
всемилостива защитнице на всички, които с вяра прибягват
към тебе! Погледни на мене от висините на твоята небесна
слава, послушай моята смирена молитва и я принеси пред
твоя възлюбен Син. О, преблагословена Богородице! Ти си
скоропослушница на всички и радост на скърбящите;
послушай и мене наскърбения. Ти си уталожителка на
тъгите: уталожи и моите тъги и изцери душевните ми и
телесни болести! На тебе, подир Бога, възлагам всичката
си надежда. Бъди ми ходатайка и силна застъпница пред
Твоя Син Господ наш Иисус Христос. Укрепи вярата ми в
Него. Утвърди ме в Неговата любов и ме научи да те
обичам, пресвета Майко Божия, преблагословена Марио!
На твоя всесилен покров, пречиста Богородице, връчвам
себе си. Амин.



Молитва 

(на деца за болните им родители)
Татко наш небесен, предобри Боже! Чуй моята молитва,
която със сълзи Ти възнасям. Дай на моя болен баща (или
майка) здраве и сили. Ти знаеш колко много страдам, колко
е тъжно сърцето ми, защото голяма е обичта ми към моя
болен баща (или майка). Не ме оставяй, Боже, без бащина
(или майчина) закрила и без топлата родителска обич.
Помилвай ме, преблаги, небесен Татко, с нежна ръка и
влей в сърцето ми радост. Аз всякога ще Ти бъда
благодарен, ще ти се моля и ще бъда послушен на Твоята
добра воля. Амин.



Молитва за болен КЪМ СВВ. БЕЗСРЕБРЕНИЦИ И ЦЕРИТЕЛИ КОЗМА И ДАМЯН, КИР И ЙОАН,
ПАНТЕЛЕЙМОН И ДРУГИ:

       О, велики Христови угодници и преславни безсребреници и
церители! Вие с душата си на небето предстоите пред
Божия престол и се наслаждавате на Неговата
триипостасна слава, а с тяло и със светия си лик почивате
на земята в Божествените храмове, и чрез дадената ви
отгоре благодат правите различни чудеса! Погледнете с
милостиво око върху болния Божий раб (името) и върху
всички нас, които предстоим и умилено се молим и просим
от вас целебна помощ и застъпничество. Издигнете към
нашия Господ Бог вашите горещи молитви и изпросете за
нашите души прошка на греховете ни. Защото, ето ние,
поради нашите беззакония, като не смеем да подигнем очи
към небесната висота, нито да издигнем молебния си глас
към Него в недостъпната Му Божествена слава, със
съкрушено сърце и със смирен дух призоваваме вас за
милостиви ходатаи и молители пред Владиката Господ за
болния Божий раб (името) и за нас - грешните, понеже сте
получили от Него благодат да изцерявате всякакви
болести. И така, молим ви: не презирайте нас
недостойните, които ви се молим и търсим вашата помощ.
Бъдете ни утешители в скърбите, лекари на страдащите от
тежки болести, бързи покровители на злочестите,
изцерители на младенците и на всички, които прибягват
към вас - бързи ходатаи. Изходатайствувайте и за болния
Божий раб (името) милост, живот, здраве и мир, а и за
всички нас онова, което е полезно за спасението ни, тъй че
с вашите пред Господа Бога молитви, като получим
благодат и милост, да прославим Извора на всички блага -
Дароподателя Бога, Един в Света Троица прославян, в
Отца и Сина и Светия Дух, сега и винаги и във вечни
векове. Амин.



Молитва КЪМ СВЕТИ ВЕЛИКОМЪЧЕНИК И ЦЕЛИТЕЛ ПАНТЕЛЕЙМОН:
       О, велики угодниче Христов, страстотерпче и лекарю
многомилостиви Пантелеймоне! Смили се над мене,
грешния раб, чуй моето стенание и вопъл, умилостиви
небесния и най-великия лекар на нашите души и тела,
Христа, нашия Бог, да ми дарува изцеление от болестта,
която ме измъчва. Приеми недостойното моление на най-
грешния от всички човек. Посети ме с благодатно
посещение. Не се погнусявай от моите греховни рани,
помажи ги с елея на твоето милосърдие и ме излекувай, та,
бидейки в добро душевно и телесно здраве, да мога с
Божия помощ да прекарам останалия си живот в покаяние и
богоугодничество, и да се удостоя с добър завършек на моя
живот. Да, угодниче Божий! Умоли Христа Бога, заради
твоето ходатайство, да ми дарува телесно здраве и
душевно спасение. Амин.




Молитва КЪМ СВ.  БЕЗСРЕБРЕНИЦИ: 

КОЗМА И ДАМЯН:
       Като страдам тежко от моята болест, аз прибягвам към вас,
свети чудотворци и изцерители Козма и Дамяне, защото
вие проповядвахте, че душевният недъг е по-тежък от
всички недъзи на тялото и че когато душата боледува от
грехове, често пъти и тялото пада в болест. Зная, че чрез
болестите човек се очиства от греховете си. И тъй, свети
чудотворци, помолете Господа да ми дарува прощение на
прегрешенията ми и понеже съм слаб и безпомощен, и
силите ми в болестта са изтощени, да не допусне да
изпадна в униние и да загина. Побързайте да ми помогнете,
свети изцерители, та, като оздравея, да премина дните си в
покаяние, да свърша в мир моя живот и в съдния ден да
застана неосъдно пред лицето на страшния Съдия на
вселената - Сърцеведеца Бога, Когото да възпявам и славя винаги и во веки. Амин.




МОЛИТВА НА БОЛЕН
Господи, Ти виждаш моята болест. Ти знаеш колко съм
грешна и немощна-помогни ми да търпя и да благодаря на Твоята Благост. Господи направи така, че болестта да ми бъде за очистване на многото ми грехове. Владико
Господи, аз съм в Твоите ръце, помилуй ме по Твоята воля, и ако е полезно за мен, изцели ме скоро. Приеми ме според делата ми и ме помени Господи, в Твоето Царство!Слава Богу за всичко!


Съдържание /Брой/Месец/Година/: